foto-foto aktiviti dakwah dan kemanusiaan

foto-foto aktiviti dakwah dan kemanusiaan

Wednesday, November 25, 2009

HUJAN DAN BANJIR DIJADIKAN HUJAH POLITIK UST UMNO..?

IKRAR: (Ikatan Kebajikan Rakyat). Badan bebas dan non partisan. Fokus kepada nasib dan kebajikan rakyat.


25 NOV

Hujan oh hujan (lagu anak-anak ) dan .."hujan yang turun,,," teringat lagu Allayarham Sudirman amat bermakna sekali bagi seorang seniman. Namun hujan juga boleh dijadaikan hujah politik. Soal lojik atau tidak sepertinya mainan ust UMNo yang berpolitik. Soal diketawakan atau tidak tidak penting yang penting mereka berhujah. Pelik tapi benar...sila ikuti dailog di bawah.

Khairi Jalalluddin Kepimpinan PAS Kelantan bermasalah.. mungkin banjir teruk itu membawa petanda PAS akan rebah pilihanraya ke-13. Allahu'alam.

Yesterday at 10:18pm · ·
-Jr Tey-
-Jr Tey-
Haha.. SUatu tanda yang amat significant...
Yesterday at 10:29pm
Mohd Fikri
Mohd Fikri
Orang kata, hujan itu rahmat. Jika org berbohong, maka berbohonglah hamba.
Yesterday at 10:48pm
Khairi Jalalluddin
Khairi Jalalluddin
hujan rahmat.. betul tu.. banjir bala..
Yesterday at 10:55pm
Ahmad Fuad
Ahmad Fuad
respect TGNA.... Ada orang tu terang2 ada kaitan dengan AP tapi wat selambe je...
Yesterday at 10:57pm
Abdul Hadi Jusoh
Abdul Hadi Jusoh
Politics is about popularity...mana2 parti yg begitu hebat 'political marketing'nya akan melonjaklah...kesempatan ini diambil oleh DSAI.
Yesterday at 11:32pm
Mohd Fikri
Mohd Fikri
Suatu Peringatan drp Allah kpd yang lalai...
Yesterday at 11:34pm
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Sedang menanti keputusan PRU13... (Lama lagi tu. Hehe.)
Yesterday at 11:41pm
Amir Hamzah Yusof
Amir Hamzah Yusof
dah tiap thn banjir pun PAS tetap menang..di bwh pimpinan tok guru...takbir...
Yesterday at 11:46pm
Mohd Fikri
Mohd Fikri
Allahu Akbar!!!
Yesterday at 11:47pm
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
pas pada dasarnya sebuah parti yang membela keutuhan melayu islam , namun setelah menyertai DAP maka pas bukan lagi berjalan atas dasar islam . bak kata kapal sing" langkah mayatku jika ingginkan undang2 islam" ..kita lihat disini bagaimana mungkin pas menyertai mereka?jawapannya -pas hanya mempolitikan hukum islam demi kemenangan pastinya . disinilah titik tolak pas ditolak .wallahulam harapannya ada parti moderat islam ..satu lagi ahbash sesat
17 hours ago
Khairi Jalalluddin
Khairi Jalalluddin
bagaimana mungkin islam itu ditegakkan melalui persepakatan politik dengan parti sekular DAP & PKR. rasanya orang2 yang berakal tidak perlu fikir jauh hal ini.
17 hours ago
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
namun ikhwah sekalian , jangan sesekali kita terlebih kelajuan dalam memberikan kritikan kepada sesiapa sahaja , usah bersifatkan akhlak ahbash
17 hours ago
Khairi Jalalluddin
Khairi Jalalluddin
akhlak al-ahbash macamana tu
16 hours ago
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
jika ahlak mereka begitu , bagaimana mungkin ada yang bersetuju dengan mereka
16 hours ago
Muhamad Nazri Mohd Amin
Muhamad Nazri Mohd Amin
semoga tiada lagi "cah keting' di peringkat kepimpinan UMNO Kelantan..
16 hours ago
Syahid Gunners
Syahid Gunners
adakah islam dpt ditegakkan melalui persepakatan dlm BN dgn MCA,MIC,Gerakan dll??dah lebih 50 merdeka dok mcm 2 jer..
banjir kt Johor ari 2 apa tandanya tuan?
16 hours ago
Mustapa Mansor
Mustapa Mansor
Bala yg paling besar ialah ketika UMNO mula menjajah org Melayu di Malaysia.ni.Wajib jatuhkan UMNo utk elakkan dari bala yg lebih besar..
15 hours ago · Delete
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Syahid Gunners, tak nampak ke PR cuba tiru BN? Bukankah Islam itu tertegak dengan Mata Pedang dan Dakwah?
14 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Disini saya ulangi apa yang telah saya katakan didalam wall lain sebelum ini tentang isu hudud:

1 - Anwar Ibrahim pernah berkata dia menolak tutuntan Islamic State. Tonton: http://www.youtube.com/watch?v=kDSwy6YWEqk

2 - Dalam Suara Keadilan pula, Husam: No hudud without consent of KeADILan and DAP. Rujuk: http://en.suarakeadilan.com/top-story-1/2008/12/1782... See More

3 - Dan semua orang tahu, Pemimpin2 NonMuslim yang diungguli oleh pemimpin DAP berkeras menolak Negara Islam. Tonton: http://www.youtube.com/watch?v=QqDLaYr-o0c

4 - Bekas MB Perak, Nizar pernah berkata Pada 23 Jun 2008 sewaktu Persidangan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri Perak Yang ke-12 bagi menjawab soalan Tajul: "Dimanakah dalam mana-mana transkrip-transkrip PAS yang menyatakan bahawa PAS nak melaksankan Negara Islam?, saya mintak pandangan dan mintak jawapan. Dimanakah dalam transkrip PAS dalm memorendum ke, dalam perlembagaan PAS sendiri ada menyatakan PAS nak melaksanakan Negara Islam?"

5 - Azizan Razak penah berkata hudud bukan keutamaan di Kedah, apa respod org2 PAS berkenaan hal ini?, sedangkan time selepas kemenangan PRU lalu PAS pusat pernah bercadang mahu laksanakan hudud di Kedah, rujuk: http://pru12.pas.org.my/index.php?option=com_content&task=view&id=1152. Kalau UMNO mengatakan Hudud itu sesuatu yang sukar dilaksanakan diMalaysia, saya percaya orang PAS cepat2 kata UMNO mempersendakan Hukum Allah, UMNO dicela dengan perlbagai celaan, UMNO itu dan UMNO ini.

6 - Hudud hanya mainan politik PAS, Mustafa Ali berkata: "Hudud bukan Isu dalam Pilihanraya ini.". Tonton: http://www.youtube.com/watch?v=mGXa8kvfrto
14 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Mustapa Mansor, ketahuilah antara salah satu fitnah akhir zaman ini adalah Khawarij yang gemar memberontak dan Khawarij terkenal dengan usahanya dalam menjatuhkan pemimpin kaum Muslimin yang telah diangkat dgn berbagai2 cara termasuklah menggunakan syubahat AlQuran.

p/s: Lepasni saudara bolehlah publishkan kenyatan2 yg terdapat dialam wall ini pada blog saudara tu utk tatapan umum. :)
13 hours ago
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
kita tidak menyeru ke arah umno mahupun kepartian umum samada pas atau pkr , namun apa yang inggin diketengahkan iailah PAS mempolitikan islam , ini lebih berdosa berbanding sebahagian umno yang cintakan dunia dari akhirat , sbbnya kebanyakkan ahli pas dikalangan yang faham agama namun sanggup menjual agama utk kemenangan , harapan saya jangalah Penyanggak menjadi penyamun
13 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Mereka akan memberi alasan... Nabi Muhammad pon berpolitik. :)
13 hours ago
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
salah saudara sufian -Pas mempolitikan islam , akan tetapi yang harus adalah islam politikkan pas..dua perbezaan itu
11 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Saya mengerti akan hal ini, yang menjadi masalah sekarang adalah penyokong Parti Islam itu sendiri.
11 hours ago
Muhammad Mohd
Muhammad Mohd
tiada jawapan disebalik itu ..kita sekdar mungkin menegur dengan hikmah tanpa melebihi hikmah itu iaitu fitnah
11 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
InsyaAllah...
11 hours ago
Mustapa Mansor
Mustapa Mansor
ahlan wasahlan dailog yang baik..sufian hujah anda tak kena kontak hujah. hudu atau apa sahaj yg berkaitan dgn Islam, UMNO takkan mahu buat sbb acuan pemikirannya adalah dari penjajah, Nasionalis tu dari penjajah. Ini bukan soal PKR atau DAP..INi soal Islam. Tolong jgn melencongkan fakta. Kembali kpd yg dasar. Hari ini yg menolak Islam adalah dari ... See Moreorg Islam sendiri terutama dari puak UMNO dan kuncu-kuncunya. Termasuklah para ust macai barat. Nak bercakap lebih lunak dari itu puak UMNo takkan faham sbb dah tersumbat dan kecanduan faham sesat dari barat. Pemimpin UMNo yg ada sekarang adalah anak buahnya Mustafa Kamal Attaturk tolong hujah dari aspek yg dasar.!! Sedar atau tidak itulah realitinya..Mereka bukan bingung tapi membelitkan kebenaran.Tn Muhammad nak menegur, silakan..tapi menegur mesti ada asas yg kukuh.!!
7 hours ago · Delete
Ab Halim Ismail
Ab Halim Ismail
Mustapa. PAS masih bawa dasar Islam lagi ke sekarang ?
6 hours ago
Mustapa Mansor
Mustapa Mansor
sy bukan menjawab bg pihak PAS tapi ISlam..maaf sdr Abd Halim..soal PAS sila rujuk ke pihak PAS !!
6 hours ago · Delete
Zamrulnizam Zaman
Zamrulnizam Zaman
mcm mana dgn banjir kat pahang, terengganu, kedah sbb sama gk ke
6 hours ago
Kamarul Huda
Kamarul Huda
kesian tgk statement2 KJ...org cerdik begini lh yg diperlukan dan dibanggakan umno
4 hours ago
Kamarul Huda
Kamarul Huda
Keadaan banjir di daerah Kuala Terengganu dan Dungun di Terengganu semakin buruk dengan jumlah mangsa yang dipindahkan meningkat pagi ini manakala di Kelantan keadaan bertambah baik dengan bilangan mangsa di pusat pemindahan berkurangan

bagaimana pula dgn terengganu,apa petanda nya KJ??
4 hours ago
Sufian Al-Siddeq
Sufian Al-Siddeq
Saudara Mustapa Mansor... Tauhid Hakimiyah adalah perjuangan Khawarij Zaman berzaman, melalui Tauhid inilah ujudnya teori Takfir. Kahwarij juga hebat dalam penentangan (termasuk mencela, memaki dll) terhadap pemerintah Islam yang telah diangkat, kebanyakkan mereka membawa syubahat AlQuran malah ada juga yg membawa syubahat AlHadith.

p/s: Kalau Tak Khawarij pon... Muktazilah.
about an hour ago
Mustapa Mansor
Mustapa Mansor
Khawarij itu adalah dari kaum anda sendiri..Tidak ada apa yg umat dapat dari kaum anda melainkan kerugian. Ulil amri yg anda baca dan tafsir adalah rujukan salah tafsir dari faham sempit kaum anda. Sy udah jelaskan banyak hal dalam blog saya hr9808.blogspot.com. Abd Wahab dan Ibn Taimiah hanya dikambing hitamkan oleh golongan ini. Tidak pernah ... See Moremereka meminta sehingga wujudnya faham sesat spt ini. Islah yg mereka bawa adalah untuk rahmat tapi faham anda berbeza dan membawa kepada kemusnahan dan kehancuran sehingga jatuhnya daulah islam di tahun 1924, puak spt anda inilah yg menjadi talibarutnya..Islam hanya boleh bangkit dgn kembali semula kpd Islam deenul hayah..sistem hidup bukan spt yg dibayangkan oleh ulama sesat yang menolak dan mengambil Islam serpihan. Yang menyesatkan umat adalah dari puak ini yg tahu dalil tapi disalhkan tafsiranya..nauzubillah min zalik..
41 minutes ago · Delete
Ahmad Muaz Ahmad Othman
Ahmad Muaz Ahmad Othman
banjir tu sbb nk hapuskan kutu2 umno kt klantan....mcm dlm ksah nabi nuh
6 minutes ago

No comments:

Post a Comment

silakan komen dan beri pandangan anda untuk kebaikan semua!!